Medicinska škola Osijek

Kada si u Rimu, ponašaj se kao Rimljanin

Mjesec svibanj donio je još jedno zanimljivo Erasmus iskustvo – putovanje učenika i nastavnika u prekrasni Rim u sklopu međunarodnog Erasmus + projekta 4TEEN: Writing, Acting and Playing. Od 8. do 13. svibnja kod naših domaćina Talijana razmjenjivali smo vještine, znanja i iskustva s partnerskim školama iz Makedonije, Rumunjske, Turske, Portugala i Poljske.

Medicinsku školu Osijek predstavljali su učenici Ivana Brkić, Ilaj Macura, Angela Penić, Iris Zelek, Vlatka Vizentaner i Melinda Torjanac, uz profesorice Anu Azenić, Sanju Dravinski, Elenu Džojić i Marinu Pilj Tomić.

Naša je avantura započela na osječkom kolodvoru s kojega smo 8. svibnja u 8 sati ujutro krenuli put Zagreb, u Zračnu luku Franjo Tuđman s koje smo letjeli u Rim. Na našu žalost, let je kasnio čak sat vremena, no to je samo povećalo našu uzbuđenost i radost što ćemo napokon vidjeti sve prijatelje koje smo stekli na Erasmus + projektu ovdje u Osijeku. Naravno, to nije jedini razlog naše uzbuđenosti. Nismo mogli dočekati da dođemo u Rim i razgledamo taj predivni povijesni grad te naučimo više o njemu i o kulturi starih Rimljana.

Budući da smo u Rim stigli u 16 sati, već smo se prvoga dana mogli posvetiti istraživanju grada i njegovih znamenitosti. Odmah nas se jako dojmila Fontana di Trevi i živost oko nje jer je ona jedna od glavnih posebnosti Rima. Tamo smo se fotografirali i svatko je u fontanu ubacio novčić (naravno, desnom rukom preko lijevog ramena, s leđima prema fontani). Nakon obilaska Fontane di Trevi zaputili smo se u hotel gdje smo razmjenjivali dojmove o prvom danu mobilnosti.

Ranojutarnje buđenje u ponedjeljak i okrepa slatkim doručkom najavila je vrlo zanimljiv dan. Naime, u Italiji će vas ujutro dočekati torte, kroasane, kuglofi, krofne – sve obilno punjeno čokoladom, marmeladom ili ukusnim kremama. Nakon doručka krenusmo prema školi Plinio Senior uz pratnju Viole i Flavie, učenica spomenute škole koje su bile ljubazne doći po nas ujutro u hotel i praviti nam društvo na našoj prvoj jutarnjoj šetnji.

U školi smo se svi predstavili te međusobno upoznali, a mi smo ponosno pokazali svoju  prezentaciju koja je bila jako lijepo prihvaćena zahvaljujući Vlatki koja ju je napravila. Učenici i njihovi profesori iz Hrvatske, Makedonije, Rumunjske, Turske, Portugala i Poljske pokazali su aktivnosti i iskustva svojih prethodnih mobilnosti, a domaćini Talijani dočekali su nas zanimljivim videouratkom dobrodošlice koji nas je sve do suza nasmijao. Nakon kratke pauze za kavu, vratili smo se u školu, gdje smo bili podijeljeni u grupe i započeli kreativnu radionicu. Svakoj je grupi ponuđena jedna znamenitost Rima koju je u narednim danima boravka u tom čudesnom gradu trebalo predstaviti idejom koju sami osmislimo.

U školskom smo botaničkom vrtu ručali te započeli šetnju srcem Rima. Bilo je jako lijepo, u pratnji naših domaćina, osjetiti ritam tog drevnog grada, čuti različite jezike u vrevi ljudi, udahnuti nova iskustva. Posebno nas se dojmila Terazza del Pincio, mjesto u Rimu gdje puca pogled na grad, njegovo zelenilo i građevine koje pričaju povijesnu priču epskih razmjera. Nakon četverosatne šetnje, otišli smo na večeru u Pizzeriu San Marino kako bismo kušali pravu talijansku pizzu. Naša je večera začinjena romantičnim pljuskom koji je bio glazbena kulisa naše prve noći u Rimu. Poslije večere vrijeme smo proveli na hotelskoj terasi naših prijatelja Makedonaca, slušali pjesme i bolje se upoznavali.

Musei Capitolini, izuzetno zanimljiv i poučan muzej, bio je naše prvo odredište u utorak ujutro. U muzeju smo mogli vidjeti razne zanimljive predmete, statue i skulpture, kao i poznatu skulpturu Romula i Rema, začetnika grada Rima. Tijekom šetnje muzejom ispričana nam je priča o nastanku Rima. Vidjeli smo i drevnu statuu Marka Aurelia na konju, dragocjenost na koju su Rimljani jako ponosni. U muzeju nam je za oko zapela i statua Meduze, čudovišne žene koja je, prema predaji iz grčke mitologije, samo jednim pogledom ljude pretvarala u kamen. Mi smo se ipak ohrabrili i fotografirali uz Meduzinu glavu punu gmižućih zmija.

Nakon razgledavanja muzeja prošetali smo Rimom te posjetili poznati Pantheon koji je na nas ostavio uistinu snažan dojam. U šetnji rimom na svakome koraku možete zastati i slušati priče o zanimljivim ljudima, velikanima i događajima vezanim uz grad. Na našim smo šetnjama često nailazili na zanimljive crkvice i iz gradske se buke i vreve sklanjali u mir svetih zidina, a posebno nas se dojmila Crkva presvetog imena Isusovog, takozvana Crkva Gesu. Privukla nas je njena barokna fasada koja krasi trg Piazzu del Gesu na kojemu je smještena, kao i njen bogato uređen interijer.

Šetnja je završila ručkom u središtu Rima nakon kojega nas je naš domaćin, profesor Mimmo proveo gradom kako bismo obavili kratak ali sladak shopping i ponijeli u Hrvatsku uspomene i u našim torbama, a ne samo srcima. U hotel smo se zaputili podzemnom željeznicom, koja je u ovako velikom gradu bila jedno posebno iskustvo. Naravno da smo se malo i zagubili, ali to se dogodilo samo zato da bi Ilaj mogao upoznati tri Talijanke, od kojih je s jednom i danas u kontaktu. Bile su jako ljubazne i susretljive pa su se s nama vozile dio puta kako bi nas uputile na kojoj stanici moramo izaći. Kad smo se vratili u hotel, kvalitetno smo se družili u našoj sobi 315 koja je bila najmanja, ali i najzabavnija, što je uskoro saznao i recepcionar nakon čijeg smo se ljubaznog posjeta otuširali i zaspali kao bebe.

Srijedu smo započeli malo kasnije nego inače pa smo se uspjeli malo naspavati, iako je Angela prespavala sve svoje alarme za pranje kose. Nakon doručka posjetili smo muzej Mercati Traianei u kojemu smo se obradovali našoj vodički pravoga rimskoga imena – Livija – koja nas je prethodnoga dana vodila i muzejem Capitolini. Jednakim oduševljenjem i predanošću kao i prethodnoga dana, nastavila nam je pričati još povijesnih priča o brojnim vrednotama na koje su Rimljani jako ponosni.

Teška smo se srca rastali od ljubazne Livije, no čekao nas je park Colle Oppio gdje smo ručali i nastavili s aktivnostima od ponedjeljka – projektnim kreativnim zadatkom koji smo, svatko u svojoj grupi, osmišljavali okruženi predivnom prirodom. Osim što smo imali vremena završiti svoje priče, družili smo se i međusobno bolje upoznavali. Razmjenjivali smo ideje i zamisli te nadopunjavali jedni druge dok nam je priroda bila nadahnuće.

Nezaobilazni Michelangelov Mojsije očarao nas je u crkvi San Pietro u Vincoliju i nismo se mogli nadiviti vještini umjetnika koji je Mojsija u kamenu tako vjerno isklesao da se čini kako će svakoga trena ustati i prošetat crkvom. Jednako nam je dojmljivo bilo vidjeti okove svetoga Petra koji su u staklenoj škrinjici izloženi i istoj toj crkvi.

Poslastica dana bio je posjet Colosseumu i Palatinu kroz koje nas je u trosatnoj šetnji proveo izvrstan vodič, gospodin Edoardo Mannu. Prošetali smo kroz Fori Imperiali – ulicu koja na umjetan način dijeli Forum Romanum i Imperijalne forume. Priče, legende, misterije vezane uz ova svjetski poznata mjesta posve su nas očarale. Gospodin Edoardo rođeni Rimljanin, zaljubljen u svoj grad i njegovu kulturu, bio je spreman odgovoriti na sva naša pitanja i nakon njegovih smo tumačenja o povijesti Rima, njegovoj kulturi i identitetu toga grada od nastanka do danas bili posve sigurni da ovo nije naš posljednji susret s ovim gigantskim gradom.

Završivši s večerom u restoranu odmah pored Colosseuma, vratili smo se u hotel u koji smo pozvali naše prijatelje Talijane s kojima smo se na hotelskoj terasi družili uz smijeh i glazbu.

Četvrtak nismo htjeli započeti jer je on značio rastanak od ovog divnog grada i ljudi u njemu. Iako smo u sebi plakali, naša su lica kao i svakoga dana bila nasmijana, a glasnice raspjevane.

Odmah nakon doručka naši su domaćini došli po nas u hotel kako bismo zajedno otišli u školu dovršiti i predstaviti svoje videouratke i prezentacije o znamenitostima Rima.

Svaka je skupina predstavila svoj rad, a svi smo zajedno mogli uživati u pregledu cijeloga tjedna kroz priče i crteže, snimke i fotografije naše rimske avanture. Ručali smo te imali završnu ceremoniju na kojoj smo dobili diplome. Domaćini su u sklopu završne ceremonije za nas pripremili glazbenu poslasticu, koncert pod nazivom „Preludiando e Improvvisando da Bach al… 900“ na kojem smo poslušali 10 skladbi na klaviru u izvedbi učenika škole. Ovaj nas je koncert pripremio na rastanak i dotaknuo nam dušu jer je glazba najbolji način za izražavanje proživljavanje osjećaja koji su nas u tim trenutcima preplavili.

Na našoj posljednjoj zajedničkoj večeri uživali smo u hrani, zabavljali se i smijehom tjerali misli o rastanku koji je bio sve bliže. Najviše smo se zbližili s našim domaćinima Talijanima s kojima smo nakon večere nastavili druženje na terasi hotela. Kada smo se uistinu rastali, u sobi smo pročitali pisma koja su nam prijatelji napisali pa smo tu posljednju noć u Rimu uplakani otišli u krevet.

Petak smo započeli tužni i nateknutih očiju zbog odlaska, ali i radosni jer se puni priča i dojmova vraćamo svome gradu i svojim obiteljima. Probudili smo se u sedam kako bismo pozdravili naše prijatelje Turke koji su odlazili u isto vrijeme kad i mi. U 11 sati krenuli smo u zračnu luku s koje smo se prije pet dana dovezli u hotel. Tamo smo se susreli s Makedoncima i s njima zadnji put pozdravili. U redu za let u Zagreb susreli smo i tenisača Marina Čilića te smo ga zamolili za zajedničku fotografiju.

Putem kući sređivali smo dojmove o gradu koji ćemo pamtiti po ljubaznim domaćinima, izvrsnoj hrani, predivnim građevinama, anegdotama i neobičnostima kakvih se samo u Rimu može naći, a jedna je od njih kalendar s najzgodnijim svećenicima za 2023. godinu. Što smo se više udaljavali od Rima, to nam je postajalo jasnije da ćemo se ovome gradu sigurno vraćati jer je u našim srcima našao posebno mjesto.

Ostale slike možete pogledati u našoj foto-galeriji.

Ilaj Macura i Angela Penić

> Skole.hr
 > Studij.hr
 > Osijek-online

Medicinska škola Osijek / Vukovarska 209 , Hr-31000 Osijek / ss-medicinska-os.skole.hr / ured@ss-medicinska-os.skole.hr