preskoči na sadržaj

Medicinska škola Osijek

 > Naslovnica
Školske vijesti

Tjedan cjeloživotnog učenja

Autor: Vesna Suvala, 10. 10. 2018.

Tjedan cjeloživotnog učenja nacionalna je obrazovna kampanja čiji je cilj podizanje svijesti o važnosti učenja i obrazovanja. Radi se o inicijativi UNESCO-a koja je pokrenuta 1999. godine, a svake se godine obilježava u mnogim zemljama na svim kontinentima kako bi se senzibilizirala javnost za cjeloživotno učenje, promicala kultura učenja te potaknula osobna motivacija. Cjeloživotno učenje odnosi se na svaku aktivnost učenja tijekom cijeloga života radi unapređenja znanja, vještina i kompetencija u okviru osobnoga, građanskog, društvenog ili profesionalnog djelovanja pojedinca.

U sklopu Tjedna sudjelovali smo u dvjema radionicama.

Radionica „Zdrava užina“

1. listopada 2018. godine u Ugostiteljsko-turističkoj školi učenici 2.ft razreda učili su o važnosti zdrave užine i zdravih obroka koje bi lako mogli i sami napraviti i zamijeniti svu lošu hranu onom zdravijom.

Zdravija  će nam užina pomoći da budemo usredotočeniji na nastavu, odmorniji, a samim time i raspoloženiji. Naučili smo da trebamo jesti više orašastih plodova jer oni mogu zamijeniti svaki međuobrok, unijeti barem dvije litre vode tijekom dana jer voda održava naše tjelesne funkcije,  a njezin nedostatak dovodi do pada koncentracije. Nakon poučne prezentacije upoznali smo i neke od zdravih obroka koje sami možemo pripremiti: banane prelivene čokoladom, razni smoothiji, rajčice punjene posnim sirom, proteinski kruh i još mnogo toga. A nakon toga smo i isprobali navedene poslastice koje su učenici Ugostiteljsko-turističke škole odlično pripremili.

Radionica „Zdrave slastice“

3. listopada 2018. godine u Ugostiteljsko – turističkoj školi učenici 2.ft razreda učili su o zdravim slasticama koje bi sami mogli pripremiti kod kuće i tako zamijeniti nezdrave slastice, koje negativno utječu na naš organizam, zdravima.

Zdrave slastice bogate su tvarima koje ne debljaju, nego donose brojne vitamine u naš organizam.  Naučili smo da se šećer, koji svakodnevno konzumiramo, može zamijeniti puno zdravijim i ukusnijim vrstama kao što su na primjer kokosov šećer, stevija, agavin sirup i mnogi drugi, također smo naučili i da je puno zdravija čokolada koja ima visok udio kakaa od obične mliječne čokolade. Tijekom poučne prezentacije slušali smo o nekim slasticama koje i sami možemo pripremiti: kuglice sa suhim voćem, kruh od mrkve, puding od chia sjemenki, muesli pločice i još mnogo toga. Nakon zanimljive prezentacije probali smo navedene slastice koje su pripremili učenici Ugostiteljsko – turističke škole.

 

Ela Dumančić i Vanja Mitrović, 2.ft




Tražilica
Kalendar
« Prosinac 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

KARTA - KAKO DO NAS

Zdravstvo
Zdravlje
12.12.2018. 16:00
Osijek: Studij medicine na njemačkom jeziku
Od sljedeće jeseni će na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Osijeku biti dostupan studij na njemačkom jeziku.

Znanost
Biologija i kemija
24.10.2018. 10:58
Dalmatinski buhač €“ neiskorišteni potencijal hrvatske flore
Porastom svijesti o štetnom učinku različitih sintetskih herbicida, fungicida, insekticida i drugih srodnih kemikalija na okoliš, ekološka se poljoprivreda počinje vra‡ati na velika vrata. Samim time raste značaj i ekonomska vrijednost dalmatinskog buhača (Tanacetum cinerariifolium), biljne vrste koja proizvodi prirodni insekticid i repelent piretrin. 

Obavezno posjeti!
Mudri savjeti

Pet navika koje će vas učiniti sretnijima i zadovoljnijima

 

Unatoč dokazima da je sreća djelomično određena genima te unatoč istraživanjima koja ukazuju da životne okolnosti imaju manje utjecaja na osjećaj sreće nego mi to mislimo, sreća je uvelike pod utjecajem našeg djelovanja. Slijedi pet stvari koje dokazano povećavaju osjećaj sreće i zadovoljstva:


 Zahvalnost - pišite pisma (ili na facebook zidu) zahvale ljudima koji su vam na neki način pomogli. Kod onih koji su usvojili ovu naviku naknadno je uočeno trajno - nakon tjedana i mjeseci koji su prolazili - povećanje osjećaja sreće. Čak su se i oni koji su samo pisali pisma ali ih nisu nikada poslali osjećali bolje.

 Optimizam - optimistično razmišljanje također dokazano pomaže. Zamislite idealnu budućnost - primjerice da živite uz partnera punog ljubavi i potpore ili da ste zaposleni na mjestu koje vas ispunjava - a zatim zapište zamišljenu sliku u dnevnik (može i virtualni: blog, face,…).

Brojite dobre stvari - Osobe koje imaju običaj zapisati 3 dobre stvari koje su im se dogodile tijekom tjedna pokazuju značajno povećanje osjećaja sreće. Sam čin koncentriranja na dobre stvari podsjeća ih na stvari zbog kojih trebaju biti sretni.

Koristite svoje najjače strane Identificirajte svoje najjače strane, a zatim ih pokušajte koristiti na novi način. Primjerice, netko tko kaže da ima dobar smisao za humor treba to iskoristiti da smiri situaciju u razredu ili da razveseli tužne prijatelje. Čini se da i ovo povisuje osjećaj sreće.

Činite dobra djela -  Pomažući drugima pomažemo i sebi. Osobe koje doniraju vrijeme ili novac u dobrotvorne svrhe ili koje altruistički pomažu ljudima u potrebi osjećaju se sretnijima.

 

 

 

 

 

 

CMS za škole logo
Medicinska škola Osijek / Vukovarska 209 , Hr-31000 Osijek / ss-medicinska-os.skole.hr / ured@ss-medicinska-os.skole.hr
preskoči na navigaciju