eTwinning projekti

A better future with artificial intelligence and technology

šk. god. 2025./2026.

Projekt je osmišljen kako bi pomogao učenicima upoznati umjetnu inteligenciju (UI) i tehnologiju, nauče pravilno i svjesno koristiti, razumjeti utjecaj alata na svakodnevni život i budućnost, postati ne samo konzumenti tehnologije nego i njezini kreatori za bolju budućnost.

Nastavni predmeti: umjetnost, građanski odgoj, etika, informatika – IKT, medijski odgoj, sat razredne zajednice

Strukovni nastavni predmeti: audiovizualni mediji / fotografija, IT

Ključne kompetencije: građanstvo, kulturna svijest i izražavanje, digitalno, osobni i socijalni razvoj, učiti kako učiti

Ciljevi

  1. Upoznati učenike s konceptom umjetne inteligencije na jednostavan i zanimljiv način. 
  2. Razviti svijest o odgovornom i sigurnom korištenju tehnologije. 
  3. Istražiti pozitivne doprinose umjetne inteligencije u obrazovanju, okolišu, zdravlju i svakodnevnom životu. 
  4. Poticati kreativnost osmišljavanjem rješenja temeljenih na umjetnoj inteligenciji za probleme iz realnog života. 
  5. Olakšati suradnju i kulturnu razmjenu s učenicima iz različitih zemalja korištenjem digitalnih alata. 
  6. Razviti vještine generiranja rješenja i višestrukog razmišljanja. 
  7. Povećati samopouzdanje učenika, ojačati predviđanje i poticati socijalizaciju. 
  8. Razviti sposobnost učenika da djeluju na planiran način i da učenje bude zabavno i učinkovito. 
  9. Stvoriti pozitivnu klimu u učionici razvijanjem praktične inteligencije i vještina rasuđivanja učenika.

Fake News Without Borders

šk. god. 2025./2026.

Projekt je namijenjen srednjoškolcima iz europskih zemalja kako bi istražili fenomen dezinformacija i njegov utjecaj na društvo. Učenici će naučiti identificirati, analizirati i razotkriti lažne vijesti koje kruže na europskoj razini, postajući aktivni i kritični građani suočeni s dezinformacijama. Projekt kombinira offline i online aktivnosti, koristeći suradničke digitalne alate i stvarne slučajeve europskih lažnih vijesti, razvijajući vještine kritičkog mišljenja, interkulturalnu komunikaciju i aktivno građanstvo.

Ciljevi:

  • Razvoj kritičkog mišljenja i sposobnosti provjere informacija.
  • Razumijevanje fenomena dezinformacija na europskoj razini i njegovog utjecaja na društvo.
  • Razvoj vještina za aktivno građanstvo i građansko sudjelovanje.
  • Međunarodna suradnja putem digitalnih alata.

Paper for Everything, šk. god. 2024./2025.

Paper for Everything

šk. god. 2024./2025.

Koordinatorice projekta su Şükran Yenigelen iz Turske i Culina Rodica Rarinca iz Rumunjske. U projekt se uključilo 15 nastavnika iz: Turske (8), Rumunjske (1), Cipra (1), Hrvatske (1), Poljske (1), Njemačke (1), Portugala (1) i 106 učenika iz sedam europskih država. Projekt je planiran za srednjoškolske učenike u dobi od 14 do 19 godina.

Stručni nastavni sadržaji: umjetnost, pedagogija, čitalačka, informacijska, medijska, digitalna, kreativna pismenost.

Kompetencije: razvoj pismenosti kulturalnih različitosti, multipismenost, osobni i socijalni razvoj, učiti kako učiti, uporaba IKT, održivi razvoj.

Suradnja: SRZ, informatika, biologija

Diseminacija na Vijeću nastavnika društvene skupine predmeta,

8. srpnja 2025.

 

 

 

 

 

 

šk. god. 2023./2024.

Literature without borders je eTwinning projekta koji je odobrila Nacionalna agencija za projekte u Hrvatskoj, 31. kolovoza 2023. pod brojem #140975. Projekt je prijavila Alta Pavin Banović, stručna suradnica knjižničarka, Medicinska škola Osijek, Osijek, Hrvatska u suvodstvu s Georgiana Alina Balan, nastavnicom iz Liceul Tehnologic „Toma Socolescu” Ploiesti, Ploiesti iz Rumunjske. U projekt se uključilo 7 voditeljica projekta i 114 učenika iz pet europskih država (Češka, Hrvatska, Moldavija, Rumunjska, Turska).

Ciljevi projekta

  • razvijati čitalačku i digitalnu pismenost učenika kroz istraživanje, upoznavanje i proučavanje književnih djela i književnika prema osobnom dogovoru voditelja projekta i sudionika, učenika: čitanje naglas odabrano književno djelo Mali princ autora Antoine de Saint-Exupéry;
  • prema pročitanom sadržaju razvijati kreativnu, informacijsku, digitalnu pismenost, učiti kako učiti, uporabu IKT;
  • aktivnosti i metode rada: istraživanje, evaluacija ispunjavanjem upitnika, radionice, susreti na daljinu, prezentacija uradaka u obliku fotografija, plakata, videa, online kviz znanja – Kahoot;
  • rezultati svih radova objavljeni u  digitalnoj knjizi Literature without borders
  • diseminacija na mrežnim stranicama škola i društvenim mrežama (FB, YouTube).

Nastavna međukurikularna suradnja

Projekt je integriran u školski kurikulum kao kurikulum stručne suradnice knjižničarke, eTwinning projekt Literature without borders, Kurikulum međupredmetne teme Učiti kako učiti, Sat razredne zajednice 1.dt razreda. Cilj je razvoj kompetencija pismenosti, jezičnosti, digitalne i tehnološke, osobne i socijalne, građanske, poduzetničke, međukulturalne različitosti.

#sjb-9519 img:hover { transform: translateY(-5px); }Book titled ‘Creative Book’Read this book made on StoryJumper

W.I.W.A.C. Europe

Wellbeing is Welldoing through Arts and Communication W.I.W.A.C. Europe je eTwinning projekt odobren 8. rujna 2023. pod ID brojem 141248. Glavna koordinatorica je Georgiana Alina Balan iz Rumunjske i sukoordinatorica je Alta Pavin Banović iz Hrvatske. U projekt je uključeno ukupno 15 nastavnika iz Rumunjske (1), Turske (4), Nove Makedonije (1), Hrvatske (7) i Španjolske (2). Projektne aktivnosti namijenjene su učenicima srednje škole od 14 do 20 godina prema ishodima međupredmetnih nastavnih kurikula. Razvoj kompetencija: jezične, pismenost, građanske, STEM, osobne i društvene, učiti kako učiti.

Međupredmetna suradnja

Ukupno je u projektnim aktivnosti sudjelovalo 14 nastavnika iz Medicinske škole Osijek: vjeronauk Adrijana Lovrinčević i Goran Todorović, školska knjižničarka Alta Pavin Banović, hrvatski jezik – Đurđica Radić i Marina Pilj-Tomić, etika – Inez Brataljenović, dentalna struka Iva Tomić i Mirjana Kralj, laborantska struka – Helena Karačić-Šoljić, Ivana Nemet i Marija Katić, informatika – Krešimir Fabijančić, sestrinska struka Maja Rakin,  biologija – Snježana Tomljenović.

Ciljevi ovoga projekta su realizirani kroz objavljene članke, prezentacije, mrežne stranice; logo projekta, logo MŠO,  video radovima, kreativnim radovima učenika s nastavnicima kojima smo razvijali pismenost na svim razinama kao i emocionalnu zrelost, motivirali za učenje, razvijali svijet o vrijednosti očuvanja zdravlja, razvoja životnih vještina poput komunikacijskih vještine, empatije, izgradnje karaktera, upravljanje vremenom, socijalna inteligencija, motivacija i osjećaja samoučinkovitosti.

Skip to content