U sklopu Erasmus+ projekta „Stecimo znanje, štrebati manje, (raz)umjeti više“, nastavnici Krešimir Fabijančić i Ivana Marček sudjelovali su na međunarodnom stručnom usavršavanju pod nazivom Math + Games × Innovation = Fun², koje se održalo od 28. travnja do 2. svibnja 2025. godine u Istanbulu, jednom od najživopisnijih i najkulturološki bogatijih gradova svijeta. Ovaj dinamičan i interaktivan tečaj okupio je sudionike iz šest europskih zemalja s ciljem istraživanja suvremenih metoda učenja matematike kroz igru, tehnologiju i interdisciplinarni pristup nastavi.
Prvi dan bio je rezerviran za upoznavanje i međusobnu razmjenu iskustava među nastavnicima iz Slovenije, Mađarske, Poljske, Belgije, Španjolske i, naravno, Hrvatske. Svaka je skupina predstavila svoju školu, obrazovni sustav i primjere dobre prakse iz vlastitih učionica.
U ozračju otvorenosti i suradnje, sudionici su se odmah povezali, a zajednički entuzijazam za unapređenje nastave stvorio je temelje za kvalitetan radni tjedan. Već od prvog trenutka bilo je jasno kako će ovo biti više od tečaja – iskustvo razmjene ideja, stvaranja novih poznanstava i profesionalnog rasta.
Drugi dan donio je najviše uzbuđenja i aktivnosti. Tijekom jutarnje radionice, sudionici su u skupinama osmišljavali vlastiti matematički escape room – igru izlaska iz “zaključane” prostorije pomoću matematičkih zadataka, logike i timskog rada. Ovaj zadatak zahtijevao je kreativnost, suradnju i prilagodbu zadataka različitim uzrastima učenika.
Nakon odrađenog teorijskog dijela pružio se potpuno drugačiji, ali jednako edukativan izazov – igranje escape rooma na otvorenom, ulicama Istanbula. Ova aktivnost spojila je matematiku, rješavanje zadataka i otkrivanje kulturnih i povijesnih znamenitosti grada.
U slobodno vrijeme, posjetili smo Veliki Bazar, jedno od najpoznatijih tržnica na svijetu, te Palaču Dolmabahçe, raskošni simbol turske povijesti i europskog utjecaja. Spoj tradicije i modernosti bio je savršena kulisa za razmišljanje o tome kako obrazovanje također može ujediniti staro i novo.
Treći dan bio je posvećen tehnologiji i digitalnim alatima u obrazovanju. Sudionici su učili raditi s aplikacijom Goosechase, alatom koji omogućuje kreiranje digitalnog lova na blago – edukativnih igara koje uključuju različite vrste zadataka, od snimanja videozapisa do rješavanja kvizova i logičkih problema.
Nakon izrade vlastitih izazova, grupe su međusobno testirale igre, analizirale rezultate i davale povratne informacije. Igra je tako postala sredstvo za refleksiju, evaluaciju i usvajanje novih vještina, dok je radna atmosfera ostala poticajna i ispunjena pozitivnom energijom.
Iako je 1. svibnja – međunarodni praznik rada – za većinu neradni dan, sudionici tečaja nastavili su s radnim aktivnostima. Fokus je bio na povezivanju matematike s drugim nastavnim predmetima i svakodnevnim životom. Kroz razne radionice i primjere, istraživali su se načini kako matematiku učiniti zanimljivom, smislenom i primjenjivom izvan učionice.
Sudionici su imali priliku upoznati različite interaktivne alate i platforme koje kroz igru i pričanje priča olakšavaju razumijevanje gradiva i povećavaju angažiranost učenika. Posebna pažnja posvećena je metodama koje potiču aktivno sudjelovanje, kritičko razmišljanje i rješavanje problema.
Popodne je bilo rezervirano za kulturni predah – posjet veličanstvenoj Sulejmanovoj džamiji (Süleymaniye Camii), jednom od arhitektonskih dragulja Osmanskog Carstva. U tišini tog duhovnog mjesta, reflektirala se i dubina iskustva koje smo do tada stekli.
Posljednjeg dana uslijedila je sveobuhvatna evaluacija tečaja i refleksija na naučeno. Sudionici su predstavili svoje dojmove, podijelili ideje o implementaciji novih metoda u svoje škole i razgovarali o mogućim budućim suradnjama.
Uslijedila je svečana dodjela certifikata, ali i još jedna prilika za zajednički smijeh, razmjenu kontakata i fotografiranje. Neki su već počeli planirati buduće Erasmus+ projekte zajedno, što najbolje pokazuje koliko je ovaj tjedan bio inspirativan i koristan.
Tečaj Math + Games × Innovation = Fun² pokazao je kako obrazovanje ne mora biti suhoparno i monotono. Kroz igru, suradnju, tehnologiju i međunarodnu razmjenu iskustava, moguće je stvoriti nastavu koja motivira, uključuje i razvija stvarno razumijevanje.
Za nastavnike Krešimira Fabijančića i Ivanu Marček, ovaj Erasmus+ projekt bio je više od edukacije – bio je to poticaj na promišljanje, prilagodbu i unaprjeđenje vlastite nastavne prakse, ali i prilika za upoznavanje s kolegama iz cijele Europe, razmjenu ideja i stvaranje prijateljstava koja će nadživjeti sam projekt.














