Datum objave: 6. svibnja 2025.

Math + Games × Innovation = Fun²

U sklopu Erasmus+ projekta „Stecimo znanje, štrebati manje, (raz)umjeti više“, nastavnici Krešimir Fabijančić i Ivana Marček sudjelovali su na međunarodnom stručnom usavršavanju pod nazivom Math + Games × Innovation = Fun², koje se održalo od 28. travnja do 2. svibnja 2025. godine u Istanbulu, jednom od najživopisnijih i najkulturološki bogatijih gradova svijeta. Ovaj dinamičan i interaktivan tečaj okupio je sudionike iz šest europskih zemalja s ciljem istraživanja suvremenih metoda učenja matematike kroz igru, tehnologiju i interdisciplinarni pristup nastavi.

Prvi dan bio je rezerviran za upoznavanje i međusobnu razmjenu iskustava među nastavnicima iz Slovenije, Mađarske, Poljske, Belgije, Španjolske i, naravno, Hrvatske. Svaka je skupina predstavila svoju školu, obrazovni sustav i primjere dobre prakse iz vlastitih učionica.

U ozračju otvorenosti i suradnje, sudionici su se odmah povezali, a zajednički entuzijazam za unapređenje nastave stvorio je temelje za kvalitetan radni tjedan. Već od prvog trenutka bilo je jasno kako će ovo biti više od tečaja – iskustvo razmjene ideja, stvaranja novih poznanstava i profesionalnog rasta.

Drugi dan donio je najviše uzbuđenja i aktivnosti. Tijekom jutarnje radionice, sudionici su u skupinama osmišljavali vlastiti matematički escape room – igru izlaska iz “zaključane” prostorije pomoću matematičkih zadataka, logike i timskog rada. Ovaj zadatak zahtijevao je kreativnost, suradnju i prilagodbu zadataka različitim uzrastima učenika.

Nakon odrađenog teorijskog dijela pružio se potpuno drugačiji, ali jednako edukativan izazov – igranje escape rooma na otvorenom, ulicama Istanbula. Ova aktivnost spojila je matematiku, rješavanje zadataka i otkrivanje kulturnih i povijesnih znamenitosti grada.

U slobodno vrijeme, posjetili smo Veliki Bazar, jedno od najpoznatijih tržnica na svijetu, te Palaču Dolmabahçe, raskošni simbol turske povijesti i europskog utjecaja. Spoj tradicije i modernosti bio je savršena kulisa za razmišljanje o tome kako obrazovanje također može ujediniti staro i novo.

Treći dan bio je posvećen tehnologiji i digitalnim alatima u obrazovanju. Sudionici su učili raditi s aplikacijom Goosechase, alatom koji omogućuje kreiranje digitalnog lova na blago – edukativnih igara koje uključuju različite vrste zadataka, od snimanja videozapisa do rješavanja kvizova i logičkih problema.

Nakon izrade vlastitih izazova, grupe su međusobno testirale igre, analizirale rezultate i davale povratne informacije. Igra je tako postala sredstvo za refleksiju, evaluaciju i usvajanje novih vještina, dok je radna atmosfera ostala poticajna i ispunjena pozitivnom energijom.

Iako je 1. svibnja – međunarodni praznik rada – za većinu neradni dan, sudionici tečaja nastavili su s radnim aktivnostima. Fokus je bio na povezivanju matematike s drugim nastavnim predmetima i svakodnevnim životom. Kroz razne radionice i primjere, istraživali su se načini kako matematiku učiniti zanimljivom, smislenom i primjenjivom izvan učionice.

Sudionici su imali priliku upoznati različite interaktivne alate i platforme koje kroz igru i pričanje priča olakšavaju razumijevanje gradiva i povećavaju angažiranost učenika. Posebna pažnja posvećena je metodama koje potiču aktivno sudjelovanje, kritičko razmišljanje i rješavanje problema.

Popodne je bilo rezervirano za kulturni predah – posjet veličanstvenoj Sulejmanovoj džamiji (Süleymaniye Camii), jednom od arhitektonskih dragulja Osmanskog Carstva. U tišini tog duhovnog mjesta, reflektirala se i dubina iskustva koje smo do tada stekli.

Posljednjeg dana uslijedila je sveobuhvatna evaluacija tečaja i refleksija na naučeno. Sudionici su predstavili svoje dojmove, podijelili ideje o implementaciji novih metoda u svoje škole i razgovarali o mogućim budućim suradnjama.

Uslijedila je svečana dodjela certifikata, ali i još jedna prilika za zajednički smijeh, razmjenu kontakata i fotografiranje. Neki su već počeli planirati buduće Erasmus+ projekte zajedno, što najbolje pokazuje koliko je ovaj tjedan bio inspirativan i koristan.

Tečaj Math + Games × Innovation = Fun² pokazao je kako obrazovanje ne mora biti suhoparno i monotono. Kroz igru, suradnju, tehnologiju i međunarodnu razmjenu iskustava, moguće je stvoriti nastavu koja motivira, uključuje i razvija stvarno razumijevanje.

Za nastavnike Krešimira Fabijančića i Ivanu Marček, ovaj Erasmus+ projekt bio je više od edukacije – bio je to poticaj na promišljanje, prilagodbu i unaprjeđenje vlastite nastavne prakse, ali i prilika za upoznavanje s kolegama iz cijele Europe, razmjenu ideja i stvaranje prijateljstava koja će nadživjeti sam projekt.

Pročitajte još

Moj kućni ljubimac

Moj kućni ljubimac

Moj kućni ljubimac naziv je izložbe fotografija učenika koja je postavljena na prvome katu Medicinske škole Osijek. Ukupno je 30 učenika  sudjelovalo u pripremi izložbe uz mentorstvo profesorice Snježane Tomljenović. Cilj je izložbe osobni i socijalni razvoj...

POSJET INTERLIBERU

U našoj školi radujemo se studenome jer je taj mjesec već poslovično rezerviran za posjet Interliberu, međunarodnom sajmu knjiga. Ove se godine održao 47. put po redu i okupio je brojne izdavače, nakladnike, književnike kao i rekordan broj posjetitelja, zaljubljenika...

Sat za znanost

Sat za znanost

10. studenog 2025. godine prvi je put održan projekt Sat za znanost- međunarodni, besplatni online događaj. Povodom obilježavanja Svjetskog dana znanosti, učenici 2.f razreda s razrednicom Ivanom Prus Wertheimer, prof. biologije i kemije te Ivanom Petric, prof. kemije...

Skip to content