Datum objave: 31. ožujka 2025.

CASE-BASED LEASNING

Na tečaju Case-Based Learning koji smo pohađale od 24. do 29. ožujka 2025. promišljali smo što je učenje temeljeno na slučajevima, jesmo li se susretali u radu s nečim sličnim i koje su prednosti i izazovi ovog načina poučavanja. Riječ je o pristupu koji se koristi u različitim područjima obrazovanja gdje učenici primjenjuju svoje znanje na scenarije iz stvarnog svijeta. Obično rade u grupama i smišljaju rješenja pod vodstvom nastavnika. Ova metoda poučavanja uključuje vođeno istraživanje i utemeljena je na konstruktivizmu, integraciji znanja i prakse. Konstruktivistička teorija učenja objašnjava da učimo „konstruirajući“ znanje u našim umovima kroz interakciju s okolinom. Učenje je kognitivan proces, učimo kroz iskustva i društvene interakcije, koristimo prethodno znanje kako bi shvatili nove informacije. Učenici su u svim fazama aktivni, promišljaju i dolaze do logičnih zaključaka. Analizirali smo situacije koje nalikuju specifičnim scenarijima iz stvarnog svijeta kroz analizu slučaja. Pri tom su izrazito važne šest strategija kritičkog razmišljanja: emocionalna suzdržanost, istraživanje, ispitivanje, razlikovanje činjenica od fikcije, traganje za dvosmislenošću i slušanje. Prednosti korištenja CLB metode su da razvija motivaciju za učenje, olakšava integraciju učenja, potiče samorefleksiju i kritičko razmišljanje, razvija komunikacijske vještine, omogućuje znanstveno istraživanje i osposobljava učenike za rješavanje problema iz stvarnog života s relevantnim znanjem. Izazovi CBL metode su: zahtjeva puno vremena i resursa, odabir relevantnih studija slučaja, grupiranje studenata i vođenje rasprava. Studenti manjeg opsega znanja pokrivaju samo određene aspekte teme, zanemarujući druge. Grupna dinamika može biti narušena zbog nejednake aktivnosti svih učenika u grupi.

U CBL metodi slučaj treba biti napisan u sadašnjem vremenu i baviti se autentičnom situacijom ne starijom više od pet godina, slučaj uključuje citate, koristeći dijalog likova priča je uvjerljiva i stvara empatiju, jasno iznosi i rasvjetljava dilemu, izaziva sukob mišljenja i prisiljava na donošenje odluka, dovoljno je općenit da se može koristiti u nekoliko aplikacija.

Tipična struktura studije slučaja uključuje ove elemente: definirajte cilj i navedite ključni izazov, zainteresirajte čitatelja, opišite pozadinu kontekst, pristup i uključena pitanja, prezentirajte činjenice – razvijete objektivnu sliku onoga što se događa, predstavite stajališta, odluke i interese ključnih strana.

Budući da su se studije slučaja pokazale vrlo učinkovitim alatima za poučavanje, mnoge su već napisane i dostupne.

Strategije vidljivog razmišljanja (VTS) nam pomažu pri učenju ovom metodom jer razvija vještine kritičkog i kreativnog razmišljanja koje mogu dovesti do povećane vizualne pismenosti učenika.

U sklopu tečaja zajednički smo obišli FabLab Lisboa, laboratorij dostupan građanima, prostor za razmjenu znanja i iskustava, koji omogućuje demokratski pristup inovacijama, poduzetništvu, otkrićima i kreativnosti.

Zadnji dan tečaja proučavali smo ogromnu (200×210 cm) sliku Geraldine O’Neill, Age of unreason na kojoj što ju duže gledamo uočavamo sve više detalja. Ona nam pokazuje kako promjena perspektive, gledanje izvan okvira može stvoriti potpuno drugačiju percepciju i odnose.

Tijekom tečaja razmijenile smo iskustva i ideje s kolegama iz Poljske, Italije, Njemačke i drugih škola iz Hrvatske.

Šarmantni Lisabon je nemoguće upoznati u nekoliko poslije podneva, ali uspjele smo obići neke od najvećih znamenitosti predivnog grada na sedam brežuljaka pa je bilo  puno hoda uzbrdo i nizbrdo. Lisabon nudi ponešto za svakoga: prekrasne spomenike, tvrđave i zanimljive gradske ulice, raznoliku gastro ponudu, puno boja i izuzetno toplu i prijateljsku atmosferu. Prijevoz je odlično organiziran, cijeli je grad pokriven tramvajskim i autobusnim linijama i metroom. Nismo propustili vožnju tramvajem 28, starim žutim svojevrsnim muzejom koji vozi uskim strmim ulicama i nerijetko mora stati kako bi vozilo iz suprotnog smjera moglo proći. Rua Augusta je glavna ulica u centru grada i tu se mogu naći brojni restorani, kafići i trgovine sa suvenirima. Tu se nalazi i jedan od zaštitih znakova Lisabona, poznati Elevador santa Justa, lift s kojeg se pruža prekrasan pogled na čitav grad. Red je nepregledan pa kao i za brojne druge atrakcije dobro je kupiti online kartu unaprijed. Puno je muzeja, ali moramo izdvojiti muzej Azulejo pločica. Nismo izostavile obići Mosteiro dos Jerónimos, Torre de Belém (UNESCO-ovo kulturno blago), spomenik portugalskim pomorcima i istraživačima uz rijeku Tejo. A ovdje je red svratiti u najpoznatiju slastičarnicu u gradu Pasteis de Belem koja još od 1873. godite po tajnoj recepturi pravi najpoznatiju lokalnu poslasticu Pastel da Nata. Svetište Krista Kralja (portugalskiSantuário de Cristo Rei) spomenik i svetište s pogledom na grad Lisabon smješten u Almadi, s druge strane rijeke Tejo. Najpoznatija portugalska glazba je fado, vrsta melankolične glazbe koja se može opisati kao čest ljudski osjećaj – kao zaljubljenost u nekoga, tko je vrlo daleko. Portugalu se jede bakalar na bezbroj načina, i teško se odlučiti koji je ukusniji a  pije se Porto, desertno vino priraslo našim nepcima. Portugalci su vrlo srdačni, nasmijani i spremni pomoći u svakom trenutku.

Pročitajte još

OBAVIJEST MATURANTIMA / CAMA

OBAVIJEST MATURANTIMA/CAMA KOJI SU PRIJAVILI ISPITE PRVOG ROKA 16. DRŽAVNE MATURE u školskoj 2024./2025. godini Poštovani/ne, 3.  ( POSLJEDNJI )  termin  za  Vaše odjave ispita, promjene razina obvezatnih ispita i zamjene  izbornih  ispita za drugi izborni ispit, IK...

Skip to content