2021-09-15 08:33:37

Mindfulness and Emotional Intelligence in Language Teaching (The English Language Centre, Brighton & Hove, UK)

Kolovoz u Velikoj Britaniji

Kada 1. kolovoza zamijenite temperaturu od 30°C onom od 20°C, velika je vjerojatnost da ste u Velikoj Britaniji i da vas vjetar u kosi podsjeća kako je Atlanski Ocean na +17° ipak nešto izazovniji od toplog Jadranskog mora na koje smo naviknuli u ovo doba godine.

„Mindfulness and Emotional Intelligence in Language Teaching” u organizaciji odgojno-obrazovne ustanove The English Language Centre u Brightonu tečaj je koji smo kolegica – profesorica engleskog i njemačkog jezika Renata Gal – i ja dugo i željno iščekivale. Jednako smo tako čvrsto vjerovale u njegovu realizaciju, usprkos izazovima koje je pandemija stavila pred sve putnike namjernike u gotovo svim zemljama svijeta.

U okviru Erasmus+ projekta Medicinske škole Osijek „EMOJI“ – Explore Minds, Offer Joyous Ideas (Nema zdravlja bez mentalnog zdravlja!), dana 2. kolovoza započele smo stručno usavršavanje u trajanju od dva tjedna na temu mindfulnessa i emocionalne inteligencije. Tečaj je vodio profesor-trener Lawrence Body, vrhunski stručnjak na ovome području koji je svoja znanja i vještine poučavanja mindfulnessa prilagodio nama poslavši nam prethodno upitnik o našim potrebama i očekivanjima vezanim za ovo zanimljivo područje koje je u obrazovnom sustavu Velike Britanije već pustilo svoje korijenje.

            U prvome su nas danu prvoga tjedna dočekale mudrost i suosjećanje koje su nam predstavljene kao dva krila mindfulnessa i srž ovoga koncepta. Emocionalna se inteligencija nezaobilazno nadovezuje na ovu temu jer podrazumijeva ključ u razumijevanju procesa učenja i usvajanja znanja. Radionički tip tečaja na dnevnoj nam je bazi donosio zanimljiva iskustva iz područja kritičkog mišljenja, kreativnosti, višestruke inteligencije, emocionalne i socijalne inteligencije te opće dobrobiti za sve sudionike odgojno-obrazovnog procesa. Posebna je pozornost ovim tečajem posvećena lepezi mentalnoga zdravlja koja podrazumijeva psihičko i fizičko zdravlje, kao i kreativno i emocionalno zdravlje. Aktivno smo učile alate i načine kojima sve navedene dijelove zdravlja valja osnaživati u svrhu postizanja maksimalnog potencijala pojedinca u razredu, kao i razredne zajednice i kolektiva odgojno-obrazovne ustanove u cjelini.

            Značajno je vrijeme posvećeno poučavanju o važnosti suradnje i kvalitetne komunikacije u zajednicama koje se bave odgojem i obrazovanjem adolescenata. Pod mentorstvom profesora koji je zapravo bio moderator u provođenju naših ideja, rješavale smo zamišljene konflikte bruseći komunikacijske vještine. Budući da mindfulness podrazumijeva svijest o tijelu u vremenu i prostoru, naša je obuka uključivala i dnevnu tjelesnu aktivnost te domaće zadaće kojima smo širile priču o mindfulnessu kako bismo otvorile prostor idejama koje će se realizirati pri povratku u naše prirodno okruženje.

            Brighton nam je kao morski gradić ponudio puno zanimljivih pejzaža i kulisa za tehnike koje smo svakodnevno usvajale i u popodnevnim satima prakticirale: mindful walking (mindful hodanje), mindful movement (mindful pokret), mindful eating (mindful jedenje), mindful listening (mindful slušanje) i mindful meditation (mindful meditacija). Grad domaćin bio nam je vrlo zanimljiv, pun zelenila, a mi smo se obožavale izgubiti u njegovim parkovima koji kao oazice iskrsnu usred betona, kao i u brojnim knjižarama kada kapi kiše postanu jako uporne.

            S našim smo profesorom posjetile i obližnje znamenitosti pa smo se četrdesetak minuta vozile do jedinstvenog mjesta, bijelih litica koje nose naziv Seven Sisters Country Park (East Sussex), a pružaju savršen okvir za mindfulness i povezivanje s prirodom. Na manje od pola sata od Brightona nalazi se još jedna prirodna ljepota – Devil's Dyke, udolina koja pruža divan vidik na zelene obronke i prostrane livade ukrašene stidljivim poljskim cvijećem. (P)osjetile smo i čaroliju jedne od najvećih misterija krajobraza Sussexa – čudesnu tvorevinu u travnatim brdima nazvanu The Long Man of Wilmington. Svi su nam ovi krajobrazi poslužili u vježbanju tehnika disanja i osvještavanja vlastitoga tijela ovdje i sada. Prema Empedoklovoj filozofiji o četiri osnovna elementa – vodi, vatri, zemlji i zraku (uz dodatak etera kao energiziranog zraka) – pod budnim okom profesora koji je tumačio povijest ljudske misli o ljepoti Zemlje na kojoj živimo, proučavale smo zanimljive detalje zemlje u koju smo doputovale i učile o kulturi i povijesti britanskoga naroda.

            U svjetlu proučavanja kulturoloških elemenata Velike Britanije posjetile smo i Royal Pavilion u Brightonu – impozantnu ljetnu rezidenciju Georgea IV. koja odiše prožimanjem različitih kultura i neobičnom osobnošću kralja. Nedjelju i odmor od predavanja posvetile smo izletu u Greenwich i Cambridge. Vrlo živopisna tržnica Greenwicha bila nam je jednako zanimljiva kao i nulti meridijan koji nam je ponudio mogućnost da jednom nogom stojimo na zapadu, a drugom na istoku Zemlje. London nas je očarao svojom multikulturalnošću i posebnom energijom koju smo osjetile onoga trenutka kad smo nogom kročile u velegrad pun crvenih autobusa i crnih taksija. Visoko vijoreća zastava na Buckinghamskoj palači značila je da je Njeno Veličanstvo kod kuće pa smo se osjećale još svečanije i posebnije.

            Cambridge nas je osvojio vrlo zanimljivom arhitekturom, impresivnom pričom o svom postanku i zanimljivostima iz 31 ustrojenog koledža u kompleksu. Žderač vremena (Corpus Clock), sat bez kazaljki i brojeva u kojemu tri koncentrična prstena prikazuju sate, minute i sekunde, izvrsno se uklopio u ovo otmjeno okruženje. Sestra Newtonova stabla jabuke pod kojom je domislio zakonitosti gravitacije ponosno stoji u jednom od dvorišta Cambridgea. Glasoviti kafić The Eagle – u kojemu su 28. veljače 1953. Francis Crick i James Watson prvi put obznanili kako DNA nosi genetsku informaciju – bio je jedna od naših postaja. U crkvi Great St Mary's vidjele smo i najpoznatiji prijevod Biblije na svijetu – „The King James Bible“ (prvo izdanje iz 1611.) i nadivile se tipografiji ovoga rariteta.

            Naša nam je britanska avantura odgovorila na brojna pitanja, ali također je mnoga ostavila otvorenima te nas pronalazak odgovora raduje i intrigira. Kada smo tog 13. kolovoza zaokružile priču, usustavile teme, razmijenile dojmove i pozdravile našega profesora koji je pred nas dva tjedna svakodnevno postavljao izazove i pratio naš napredak, osjetile smo kako se pune ideja, inspirirane i ponosne radujemo novoj školskoj godini i prilici da u praksi primijenimo sve naučeno.

Ostale fotografije pogledajte u Foto-galeriji.

 

                                                                                             Marina Pilj Tomić, prof.


Medicinska škola Osijek