preskoči na sadržaj

Medicinska škola Osijek

 > Naslovnica
Školske vijesti

SVJETSKI DAN NEPUŠENJA

Autor: Vesna Suvala, 4. 6. 2018.

Svjetska zdravstvena organizacija svake godine 31. svibnja obilježava Svjetski dan nepušenja kako bi ukazala na zdravstvene i ostale rizike povezane s uporabom duhana te promicala politike koje će učinkovito smanjiti konzumaciju duhana. Obilježavanje ovog dana  potaknula je Svjetska zdravstvena organizacija 1987. godine.

U srijedu, 30. svibnja 2018. godine, od 10 do 12 sati na Trgu Ante Starčevića organizirana je javnozdravstvena akcija povodom Svjetskog dana nepušenja. U organizaciji i provedbi akcije sudjelovali su: Zavod za javno zdravstvo Osječko-baranjske županije, Gradska liga protiv raka te učenici i nastavnici Medicinske škole Osijek. Učenici su tom prigodom građanima dijelili prigodne edukativne materijale kako bi podigli svijest o štetnom utjecaju pušenja na kvalitetu života i zdravstveno stanje naših sugrađana. 

Ovogodišnji Svjetski dan nepušenja je posvećen temi “Duhan i kardiovaskulane bolesti“ da se naglasi štetan utjecaj duhanskog dima na bolesti srca i drugih kardiovaskularnih bolesti, uključujući moždani udar, koji su kombinirani vodeći svjetski uzroci smrti.

Kardiovaskularne bolesti ubijaju više ljudi nego bilo koji drugi uzrok smrti širom svijeta, a uporaba duhana i pasivna izloženost duhanskom dimu doprinosi smrtnosti od kardiovaskularnih bolesti oko 12 %. Duhan je, nakon visokog krvnog tlaka, drugi vodeći uzrok kardiovaskulanih bolesti.

Globalna epidemija duhana svake godine ubija više od sedam milijuna ljudi, od čega oko 900 tisuća nepušača umire od udisanja duhanskog dima. Gotovo 80 % više od 1 milijarde pušača širom svijeta živi u zemljama s niskim i srednjim dohotkom, gdje je najveći teret bolesti i smrti povezanih s duhanom.

Obilježavanje Svjetskog dana nepušenja 2018. godine ima za cilj:

Istaknuti povezanost između upotrebe duhanskih proizvoda i srčanih i drugih kardiovaskularnih bolesti.

Povećati svijest široj javnosti o utjecaju pušenja duhana i izloženosti duhanskom dimu na kardiovaskularno zdravlje.

Pružiti priliku javnosti, vladi i drugim organizacijama da se obvezuju na promicanje zdravlja srca štiteći ljude od uporabe duhanskih proizvoda.

U akciji su sudjelovali učenici 4.s1 razreda: Mirna Jakovljević, Karlo Patila, Kristina Vidić; 4.s2 razreda: Marina Jaman, Ivan Lacković, Andrea Stiplošek; 4.s3 razreda: Ida Barić i Alma Bešlagić. Nastavnice Branislava Laurović i Marijana Jaman Galeković izradile su pano i sudjelovale u akciji.




Kalendar
« Kolovoz 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Tražilica
Zdravstvo
Zdravlje
17.08.2018. 16:00
Matične stanice za povratak vida
Aktivacija matičnih stanica u oku je kod slijepih laboratorijskih miševa rezultirala djelomičnim povratkom vida, objavio je znanstveni časopis Nature.

Znanost
Biologija i kemija
08.05.2018. 13:00
Šest jednogodišnjih bjeloglavih supova pušteno natrag u prirodu
Plavnik, Kvarneri‡, Kruna, Nevera, Jadran i Pavlomir, koji su prošle godine prona‘eni kao ozlije‘eni pti‡i, poletjeli su kvarnerskim nebom, zahvaljuju‡i djelatnicima Javne ustanove Priroda, zagrebačkog Zoološkog vrta i udruge BIOM. 

Obavezno posjeti!
Mudri savjeti

Pet navika koje će vas učiniti sretnijima i zadovoljnijima

 

Unatoč dokazima da je sreća djelomično određena genima te unatoč istraživanjima koja ukazuju da životne okolnosti imaju manje utjecaja na osjećaj sreće nego mi to mislimo, sreća je uvelike pod utjecajem našeg djelovanja. Slijedi pet stvari koje dokazano povećavaju osjećaj sreće i zadovoljstva:


 Zahvalnost - pišite pisma (ili na facebook zidu) zahvale ljudima koji su vam na neki način pomogli. Kod onih koji su usvojili ovu naviku naknadno je uočeno trajno - nakon tjedana i mjeseci koji su prolazili - povećanje osjećaja sreće. Čak su se i oni koji su samo pisali pisma ali ih nisu nikada poslali osjećali bolje.

 Optimizam - optimistično razmišljanje također dokazano pomaže.Zamislite idealnu budućnost - primjerice da živite uz partnera punog ljubavi i potpore ili da ste zaposleni na mjestu koje vas ispunjava - a zatim zapište zamišljenu sliku u dnevnik (može i virtualni: blog, face,…).

Brojite dobre stvari - Osobe koje imaju običaj zapisati 3 dobre stvari koje su im se dogodile tijekom tjedna pokazuju značajno povećanje osjećaja sreće. Sam čin koncentriranja na dobre stvari podsjeća ih na stvari zbog kojih trebaju biti sretni.

Koristite svoje najjače strane Identificirajte svoje najjače strane, a zatim ih pokušajte koristiti na novi način. Primjerice, netko tko kaže da ima dobar smisao za humor treba to iskoristiti da smiri situaciju u razredu ili da razveseli tužne prijatelje. Čini se da i ovo povisuje osjećaj sreće.

Vršite dobra djela - Čini se da pomažući drugima pomažemo i sebi. Osobe koje doniraju vrijeme ili novac u dobrotvorne svrhe ili koje altruistički pomažu ljudima u potrebi osjećaju se sretnijima.

 

 

 

 

 

 

CMS za škole logo
Medicinska škola Osijek / Vukovarska 209 , Hr-31000 Osijek / ss-medicinska-os.skole.hr / ured@ss-medicinska-os.skole.hr
preskoči na navigaciju