preskoči na sadržaj

Medicinska škola Osijek

 > Naslovnica
Školske vijesti

Svjetski dan nepušenja

Autor: Vesna Suvala, 9. 6. 2017.

Svjetska zdravstvena organizacija svake godine 31. svibnja obilježava Svjetski dan nepušenja kako bi upozorila na zdravstvene i ostale rizike povezane s uporabom duhanskih proizvoda te promicala politike koje će učinkovito smanjiti njihovu konzumaciju.

U srijedu, 31. svibnja 2017. godine, od 10 do 13 sati na Trgu Ante Starčevića organizirana je javnozdravstvena akcija povodom Svjetskog dana nepušenja. U organizaciji i provedbi akcije sudjelovali su: Zavod za javno zdravstvo Osječko-baranjske županije, Gradska liga protiv raka te učenici i nastavnici Medicinske škole Osijek. Učenici i nastavnici Škole prikupljali su cigarete građana te su im umjesto cigareta darovali jabuke i prigodne edukativne materijale.

Tema ovogodišnjeg Svjetskog dana nepušenja je „Duhan - prijetnja razvoju”. Važno je naglasiti povezanost uporabe duhanskih proizvoda i održivog razvoja te potaknuti države da nadzor nad duhanskim proizvodima uključe u nacionalne odgovore na Program za održivi razvoj 2030.

Uporaba duhana vodeći je uzrok preventabilnih smrti u svijetu, a Svjetska zdravstvena organizacija (SZO) pripisuje joj gotovo šest milijuna smrti godišnje. Očekuje se da će se do 2030. godine taj broj povećati na više od osam milijuna.

Premda je u Hrvatskoj zabranjeno reklamiranje i sponzoriranje duhanskih proizvoda, i dalje se mogu vidjeti reklame za duhanske proizvode ili promocije na prodajnim mjestima kao i konzumiranje duhanskih proizvod na televiziji, videozapisima ili filmovima. Značajan broj ljudi posjeduje predmet s logotipom duhanske tvrtke, a mnogi mogu potvrditi da im je nacionalni predstavnik duhanske kompanije ponudio besplatne cigarete.

Rezultati Svjetskog istraživanja (istraživanje je provedeno i u Republici Hrvatskoj) o uporabi duhanskih proizvoda mladih osoba prikazani su na konferenciji za medije održanoj u Ministarstvu zdravstva 31. svibnja 2017. godine. Svrha istraživanja je korištenje rezultata za usvajanje i provedbu učinkovitih zakonskih mjera za prevenciju i smanjenje konzumacije duhana, nikotinske ovisnosti i izloženosti duhanskom dimu.

U akciji su sudjelovali učenici 4. s2 razreda: Miro Vuksanović, David Pleša, Nikolina Rabić, Dora Kozjan, Ivana Parać i Mia Viljanac i učenici 4. s3 razreda: Dolores Živadinović, Jelena Dokić i Vlatka Tadijan te nastavnice: Marijana Jaman Galeković i Branislava Laurović.

Prigodni pano izradile su: Jelena Daskalova, Ružica Kovačević i Kristina Petek, 4. s2.  




Kalendar
« Lipanj 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Tražilica
Zdravstvo
Zdravlje
22.06.2017. 16:00
Studija upozorava na e-cigarete
Nalazi američkih znanstvenika sugeriraju kako uporabu elektronskih cigareta prati rizik za oštećenja DNK usporediv s pušenjem običnih cigareta bez filtera.

Znanost
Biologija i kemija
08.06.2017. 12:34
Slavimo mora i oceane!
8. lipnja svake se godine obilježava Svjetski dan oceana. Turistička sezona, vrijeme sunca, mora i kupanja se bliži, ima li stoga boljeg načina da je započnemo od dana posve‡enog promišljanju o našim doprinosima ekosustavima od kojih ovisi cijeli život na Zemlji?

Obavezno posjeti!
Mudri savjeti

Pet navika koje će vas učiniti sretnijima i zadovoljnijima

 

Unatoč dokazima da je sreća djelomično određena genima te unatoč istraživanjima koja ukazuju da životne okolnosti imaju manje utjecaja na osjećaj sreće nego mi to mislimo, sreća je uvelike pod utjecajem našeg djelovanja. Slijedi pet stvari koje dokazano povećavaju osjećaj sreće i zadovoljstva:


 Zahvalnost - pišite pisma (ili na facebook zidu) zahvale ljudima koji su vam na neki način pomogli. Kod onih koji su usvojili ovu naviku naknadno je uočeno trajno - nakon tjedana i mjeseci koji su prolazili - povećanje osjećaja sreće. Čak su se i oni koji su samo pisali pisma ali ih nisu nikada poslali osjećali bolje.

 Optimizam - optimistično razmišljanje također dokazano pomaže.Zamislite idealnu budućnost - primjerice da živite uz partnera punog ljubavi i potpore ili da ste zaposleni na mjestu koje vas ispunjava - a zatim zapište zamišljenu sliku u dnevnik (može i virtualni: blog, face,…).

Brojite dobre stvari - Osobe koje imaju običaj zapisati 3 dobre stvari koje su im se dogodile tijekom tjedna pokazuju značajno povećanje osjećaja sreće. Sam čin koncentriranja na dobre stvari podsjeća ih na stvari zbog kojih trebaju biti sretni.

Koristite svoje najjače strane Identificirajte svoje najjače strane, a zatim ih pokušajte koristiti na novi način. Primjerice, netko tko kaže da ima dobar smisao za humor treba to iskoristiti da smiri situaciju u razredu ili da razveseli tužne prijatelje. Čini se da i ovo povisuje osjećaj sreće.

Vršite dobra djela - Čini se da pomažući drugima pomažemo i sebi. Osobe koje doniraju vrijeme ili novac u dobrotvorne svrhe ili koje altruistički pomažu ljudima u potrebi osjećaju se sretnijima.

 

 

 

 

 

 

CMS za škole logo
Medicinska škola Osijek / Vukovarska 209 , Hr-31000 Osijek / ss-medicinska-os.skole.hr / ured@ss-medicinska-os.skole.hr
preskoči na navigaciju